KİM OLUŞTURMUŞ?
¢
Bu resmi kimin oluşturduğu açıkça
belirtilmemiştir.
¢
Sadece kitabın başında “Görsel Tasarım” başlığı
altında:
Pınar
BOYNUZOĞLU
Hafize
Nur ENSARİ
İhsan
TÜRK
Nuran
ÜNAL
¢
Ancak bu isimler her ne kadar sayılsa da tam
olarak hangi resmi hangi ressamın yaptığının belirtilmemesi bize tam olarak
kaynak sunmamaktadır.
DİKKAT ÇEKİCİ HANGİ ÖGELER KULLANILMIŞTIR?
¢
Teknik açıdan:
Resim
olarak ilk resimde olduğu gibi çizgi resim kullanılmıştır.
Resimde
parlak renkler kullanılmıştır.
¢
Ayrıca:
Çadır
ve çadırda başkalarını dinleyen bir adam,
Ellerinde
avları bulunan bir topluluk ve elinde baltasıyla odun kesen bir insan,
Atı
üstünde iki insan,
dikkat çekici
öğelerdir.
BAŞKALARI BU RESMİ NASIL ANLAMLANDIRMIŞTIR?
¢
Bu resim çok çeşitli şekillerde
anlamlandırılabilir:
1. Türklerde dayanışma,halkı dinleme
olduğu
(Eski Türkler
hakkında tarihsel bilgisi olan bir çocuk)
2. Bozkır hayatının çok zor olduğu
(Daha önce bozkır hayatı hakkında bilgisi olan bir çocuk)
3. Bozkır hayatında ata binme ve
avcılığın önemli olduğu (Yine bilgisi olan bir çocuk)
4. Türklerin hayvanları öldüren cani
olduğu (Bozkır hayatı ile ilgili hiçbir bilgisi olmayan çocuk)
gibi
şekillerde anlamlandırılabilir.
RESİM OLUŞTURULURKEN GÖZ ÖNÜNE ALINAN VE GÖZ
ARDI EDİLEN ÖĞELER
¢
Göz önüne alınan değerler:
Türklerde
hükümdarın halkı dinlemeyi önemli gördüğü,
Türklerin
bozkır hayatı yaşadığı,
Herkesin
toplum hayatında etkin olduğu gibi
Türklere ait
tarihsel özelliklerdir.
¢
Göz ardı edilen değerler:
Türklerde
kadın erkek ayrımı olmadan herkes eşittir.
Türklerde
giyim tarzı pantolondur.Çünkü pantolon bozkır yaşamına daha uygundur.Fakat
resimlerde çok kısa etek giydirilmiştir.
Türklere ait
tarihsel özelliklerdir.
RESİM NEYİ AMAÇLAMIŞ?
¢
Resim:
Resim
Eski Türklerin yaşamını anlatmayı,
Eski
Türklere ait bir destanı yansıtmayı,
Metni
anlamlandırmayı ve desteklemeyi,
amaçlamıştır.
¢
Ancak resimde göz ardı edilen öğeler nedeniyle
başarısız olunmuştur.
KİTAP İNCELEME KRİTERLERİNE GÖRE RESMİN
İNCELENMESİ
¢
Farklı bir açıdan bakacak olursak:
¢
Çocuk resimleri veya başka bir deyişle
kitaplarda yer alacak resimler gelişim dönemlerine göre bazı özellikleri
taşımalıdır.
¢
Özellikle 13-14 yaşlarında bir çocuğa ait bir
kitaptaki resimler:
Esnek
çizim olmamalı,
Gerçeğe
uygun çizim veya fotoğraf olmalı,
Metinde
anlatılanı desteklemeli hatta anlatılmayanı sezdirmeli,
Ahlaki
açıdan uygun olmalı,
Metinin
okunabilirliğini engellememeli,
Resim
oranı iki sayfanın 4-1 kadar olmalı,
son iki
karakter hariç bu metinde kullanılan resimler uygundur denilebilir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder